Főmenü:
EFOP-
„Cigándi lányegylet”
A kedvezményezett neve: Cigándi Általános Iskola Tanulóiért Alapítvány (3973 Cigánd Iskola u. 12/A)
A projekt címe: „Cigándi lányegylet”
A szerződött támogatás összege: 25.000.000 Ft
A támogatás mértéke (%-
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2019. december 31.
A projekt azonosító száma: EFOP-
A projekt célja: -
-
• Sport, tanulmányi versenyek, szabadidős programok lebonyolítása, díjazása, egyéb költségeinek viselése (pl: utazás, étkezés)
• Tehetséggondozó foglalkozások szervezése, díjazása
• Kiemelt teljesítményű tanulók fejlesztése, felzárkóztatása Iskola eszközállomány fejlesztése
• Gyermekbarát tantermek kialakítása
• Tanulmányi kirándulások szervezése, (gyerekek, pedagógusok)
• Partnerkapcsolatok ápolásának járulékos költségeinek biztosítása
• Nyári táborozások szervezése
• Szabadidős képességfejlesztő kül-
• Bevétellel járó iskolai rendezvények anyagköltségének megelőlegezése
• Külföldi és belföldi testvériskolai kapcsolatok ápolása
• Hátrányos helyzetű gyerekek életkörülményeiből adódó hátrányok csökkentése Mentálhigiéniés gondozás
Az Alapítvány vezetését a kuratórium látja el, mely 5 főből áll, vezetője az elnök. A település jelentős intézményeiben vezető pozíciókat látnak el a kuratóriumi tagok (iskola, önkormányzat), így a széleskörű együttműködések kialakítására minden szükséges feltétel adott. Az oktatással neveléssel való összhang, és összefonódás miatt az Alapítvány pontos rálátással rendelkezik az iskolás korú, ill. az elmúlt években végzett fiatalok számára, helyzetére, és a helyi sajátosságokra, így a fiatal lányok tanulmányi lemorzsolódásának jellemző okaira is. Bár végzettség és tapasztalatok tekintetében az Alapítvány munkatársai képesek lennének a mentori feladatkörök ellátására, a teljes bizalom légkörének kialakítás érdekében célszerűnek látszik külső, nem pedagógiai területről érkező személyek bevonása a pozíciók betöltésére. Az egyedüli kivétel ez alól a matematika, fizika szakos és romológus végzettségű fiatalember, aki a célcsoportot jól ismeri, és kimagasló tanulmányi sikerei miatt rendkívül elismert körükben.
Az Alapítvány részvételével eddig megvalósított programok
Szakmai megvalósítók
A program szakmai céljainak megvalósulását és a szakmai megvalósítók munkáját a szakmai vezető fogja koordinálni. A szakmai vezető egyike a projekt szakembergárdáját jelentő 6 fő mentornak:
1. mentor: Dócsné Kelemen Erzsébet
végzettsége védőnő, rendkívül jó helyismerettel és elismertséggel rendelkezik.
2. mentor: Kolozsvári Zoltánné
a Kántor Mihály Általános Iskola adminisztrátora, jól ismeri az iskolába járó tanulókat, jó kapcsolatot ápol velük
3. mentor: Sándor Róbertné
a közösségben elismert, érettségivel és stabil egzisztenciával rendelkező családos roma nő
4. mentor: Tódiné Jóni Mariann
a közösségen kívülről érkező érettségivel és stabil egzisztenciával rendelkező fiatal roma nő
5. mentor: Dancs-
a Roma Nemzetiségi Önkormányzat vezetőjének felesége
6. mentor: Szűcs Erika
vezető óvónő
Megvalósításhoz szükséges infrastruktúra
Az Alapítványnak saját ingatlantulajdona nincsen, így a projekt megvalósításához – csoportfoglalkozások megtartásához – szükséges helyiséget bérlet útján szükséges biztosítani. A célcsoport tagok számára biztosított havi gyakoriságú programok alkalmával a helyközi közlekedés megoldásához – hátrányos helyzetű (komplex programmal segítendő) térségbe esik a megvalósítás helyszíne, így a tömegközlekedés nagyon korlátozott – bérelt busz igénybevétele szükséges, mely szintén a program költségvetésének terhére kerül biztosításra, csakúgy, mint a csoportfoglalkozások megtartásához a szakmai megvalósítók számára szükséges info-
Célcsoport bemutatása
Az iskolai sikertelenség a legtöbb esetben a családi, közösségi környezet negatív mintáiban gyökerezik. Az alul iskolázott szülői háttér, az alkalmi munkákból, szürkegazdaságból időnként jól profitáló rokonok, ismerősök mind a továbbtanulás, magasabb iskolák megszerzése ellen foglalnak állást -
A lemorzsolódási tünetek a lányok esetében az általános iskola után jelentkeznek. Mivel -
A projekt célcsoportját alkotó 25 évesnél fiatalabb lányokat tekintve a potenciális célcsoport tagok az alábbi körből kerülhetnek ki: az általános iskola 7. és 8. osztályaiban a 2-
Tanulási motiváció hiánya, iskolai lemorzsolódás egyéni és csoportos mentorálás
iskolai felzárkóztatás
pályaorientációs látogatások felsőoktatási intézményekkel,
középiskolákkal rendelkező közeli városokban
szerepmodell önkéntesek bemutatása
ösztöndíj
Családon belüli konfliktusok egyéni és csoportos mentorálás
konfliktuskezelés tréning
Korai – nem megfelelő – párkapcsolatok és áldozattá válás egyéni és csoportos mentorálás
Változó női szerepek tréning
Önismereti és párválasztási érettséget fejlesztő tréning
Pozitív példaképek-
szerepmodell önkéntesek bemutatása
A PROJEKT SZAKMAI TARTALMÁNAK BEMUTATÁSA
A megvalósuló tevékenységek bemutatása
1. Szükségletfelmérés
• A célcsoportot alkotó fiatalok száma, jellemzői, motivációi, és igényei a településen pedagógiai, szociális, egészségügyi és roma nemzetiségi területen dolgozókkal folytatott megbeszélések sorozatán lettek felmérve, rögzítve – a szakmai tervben szereplő beavatkozások ezen tapasztalatokra épülve kerültek megtervezésre.
2. A helyi közösség érzékenyítése
• A helyi közösség érzékenyítésére, döntéshozók korrekt tájékoztatására esélyegyenlőségi szakértő felkérése -
3. Egyéni és családi mentorálás biztosítása
• A mentorok megbízási szerződés keretében végzik munkájukat, amely alapja a folyamatos kapcsolattartás a bevont tanulókkal, családjaikkal, és az iskolával a tanulással, és magánéleti dolgokkal összefüggésben felmerülő konfliktusok, problémák megoldásának érdekében.
4. Csoport működtetése, pályaorientációs foglalkozások
• A nagy, -
5. Természetbeli támogatás nyújtása
• A célcsoport tagok számára egyéni igényeknek megfelelően kerül biztosításra vásárlási utalvány
6. Együttműködés az EFOP-
• rendszeres adatszolgáltatás a kiemelt program megvalósítói felé, továbbá a mentorok részvétele a célzott képzéseken
7. Partnerség roma női civil szervezetekkel
• Roma női civil szervezetekkel való kapcsolatok építését szolgáló 1-
8. Áldozattá válás megelőzése, önismereti foglalkozások
• Két részből álló foglalkozás szolgál a fiatalok áldozattá válásának megakadályozására. Az első rész, mely a személyiségfejlődés alapját is képezi az önismereti tréning: ennek hatására a tanulók jobban megismerhetik saját gondolataik, cselekedeteik mozgatórugóit, motivációit, és magukon keresztül kicsit a világot is. Ennek hatására kevésbé lesznek befolyásolhatóak, szilárdabb alapra helyeződnek döntéseik, és a kapcsolataikban megnyilvánuló szerepeket is tisztábban láthatják. Erre épül a párválasztási érettség fejlesztése rész, mely formálja az ideális partnerről alkotott képet, és erkölcsi mércét állít.
9. Családi és női szerepek
• A csoportfoglalkozásokba épített tematikákat erősíti a kéthavi rendszerességgel meghívott sikeres roma nők – szerepmodellek – bemutatása, továbbá a „Változó női szerepek” -
10. Aktív szabadidős tevékenységek
• A program futamideje alatt a célcsoport tagok számára részvételi lehetőség biztosítása táncoktatáson heti rendszerességgel 2 órás időtartamban oktató jelenlétével.
11. Táborok
• Motivációs és közösségépítő célzatú 1-
12. Családterápiás tréning
• A „Konfliktuskezelés a családban” tréning azt a célt szolgálja, hogy a családtagok között megértést, elfogadást, és alázatot ébresszen, ezzel segítve a közös boldogulást. A 30 tanuló mellett összesen további 90 családtag bevonásával. Emellett elérhető szolgáltatásként gyermekneveléssel, családi konfliktusokkal kapcsolatos egyéni tanácsadás szülőknek legfeljebb 3alkalommal.
13. Pozitív életutak bemutatása
• Helyi ismertséggel rendelkező roma nők fognak a programba bevont lányokkal egy-
14. Projektmenedzsment
• Motivációs és közösségépítő célzatú 1-
15. Nyilvánosság biztosítása
• A KTK_2016_07_05 dokumentumban foglalt releváns kötelezettségek teljes körű megvalósítása.
16. Horizontális szempontok
• Az 5. pontban szereplő vállalások teljesítése
17. Eszközbeszerzés
• A 3.3 pontban részletezett IKT eszközök beszerzése a projekt megvalósítását támogatandó.
18. Kapcsolatfelvétel
• Kapcsolatfelvétel és együttműködés kialakítása, találkozók szervezése EFOP-
Fényképek
Mentorálások
Workshopok
Tréningek
Motivációs előadások
Táborok
Településen kívüli programok